Interview with Author Annie Arcane

Posted October 27, 2016 by Minx

Since reading her debut novel, Hart Broken, I have become a fan of Author Annie Arcane. Her writing style does not follow any of your stereotypical tropes and she is fierce. She is passionate about her mission and I love, love, love her one objective:

I am Annie Arcane.

I have a mission. One objective. To blast societal stereotypes into oblivion.

The Canadian Association of Broadcasters report found that disabled “individuals are viewed as the objects of pity, and depicted as having the same attributes and characteristics no matter what the disability may be.”

I hereby vow to deliver 3 things: romance, wounded heroes, and a touch of angst.

As for my leading men? Every last one is a member of the S-league…

Strong. Smart. Successful. Sexy as Sin.


Author Annie Arcane

A conversation with Author Annie Arcane

 

Q. Tell us a little about yourself and your latest/upcoming release.

Starting with the boring stuff, eh? Hahaha…haha…ha… *blank stare*

I’m a Vietnamese-Canadian with my BSc in Biology and minor in English, which I haven’t used in years. Work in the fitness industry and am all over the darn place with hobbies. Love rock climbing, running OCRs, and shooting guns (at inanimate objects, I swear!). Also enjoy modeling for fitness and import car shows. Oh, I’m a nerd too. Obsessed with Disney, anime, Marvel aaand I’m gonna stop sharing now…

My latest and first release, Hart Broken, is a full-length novel with the sexiest paraplegic hero in the history of contemporary romance. Of course, I might be a bit biased. Just a teeny tiny bit. Riiight. Anyhoo, the next book, Hart of His, is a novella and shall be available to pre-order by…errr…not so many days from today (that is secret talk for November 21, 2016). Yay!!

Q. Are your characters based off real people or did they all come entirely from your imagination?

The vast majority of what I write is based off real life, including the characters…

Mickey Hart is me. With the exception of her profession and the ending (which I’ll refrain from spoiling) her and I are one and the same. Right down to our hobbies, quirks, and favorite shoes. Pretty much everything she does, I’ve done. Everywhere she goes, I’ve been. Every personality trait she’s drawn to in a man, well, yeahhh…

Which brings me to my perfect piece of fictitious man candy. While I’ve never actually been with a disabled guy, everything else about Cale Windermere is eerily reminiscent of my men in real life. I am a huuuge sucker for the slightly tortured, self-made entrepreneur who’s misunderstood and a bit “lonely at the top” soooo…

*deep breath*

Cale is essentially every man I’ve ever loved – both physically and emotionally – all rolled into one delicious package.

I also have four actual paraplegics on “standby” to answer my slightly (read: completely and utterly) inappropriate questions about anything disability-related. So all those details come from a real-life source too. Bathroom? Bedroom? Nothing’s off limits in name of research…

*evil laugh*

I love that you are not afraid to ask those questions and it translates into the realism of your character!

Q. What is the main thing you want readers to take away from your book?

Ooooh, good question!

To be honest – and this sounds terrible!! – I don’t consider myself a “deep” writer with a particularly insightful message to deliver. I kinda sorta just word vomit (true story) whatever’s in my brain (scary place), let my characters do whatever the heck they want (also freakin’ scary), and hope someone else connects to my humble offering.

With that being said, my personal goal is to portray disabled heroes realistically, exactly how they deserve to be seen. Not as inspirational. Not as tragic. Just as regular men, ya know?

Q. What was one of the most surprising things you learned in creating your book(s)?

That it happened at all ROFLMAO!!!

For real, though, I never considered publishing. All I did was spit out this story stuck in my head and serialize chapters online as I went along. When I finished, it was actually my readers who asked me to whip up an ebook. Never would’ve happened otherwise. I adore those buggers something fierce and owe everything to them. Sincerely.

Q. When did you realize that you wanted to become a writer? What was the very first thing you ever wrote?

I’ve luuurved writing since I can remember. Well, I didn’t speak English till Kindergarten but you know what I mean haha!

Hmm. I illustrated my first comic strip when I was 5 years old. It was about a beaver who’s boss was a complete jerk. Don’t ask. I haven’t a clue why. Then I wrote my first romance “novel” when I was 9 or 10? The hero had some wickedly sexy scars too so I guess I’ve always had a soft spot for wounded heroes…

*ponders*

I am also pondering what went through your parent’s heads when they saw your first romance “novel” at such a tender age?? 🙂

Q. If you were running the 100 yard dash with a new writer. What writing, publishing wisdom would you bestow upon them before you reached the 100 yards?

Why in the world are we running a 100 yard dash and not writing??? I’m a dork.

Q. Describe yourself in 3 words.

Quirky, rebellious, and stubborn to a fault.
Ehhh, that’s more than 3 words. Told ya I was rebellious. 😉

Q. What’s the one piece of technology you can’t live without?

My iPhone. Would wither away and die without it. Not to mention, I rely on it for writing. Literally jot down random notes all day long. Like, I’ve pulled over on the side of the highway because an idea/scene/whatever came to me. That’s not healthy, is it?

Actually pulling over is quite responsible and I am sure many people near you are grateful. lol 

Q. How do you relax?

Heh (that’s my “this is awkward” sound), I’m totally addicted to trying new things and taking on new projects. People are constantly telling me to relax or take a break because I always pile too much on my plate. But honestly? The idea of relaxing gives me legit anxiety. Dead serious. I just really dig the challenge and function best right on the edge of burning out. Methinks I have issues…

Q. What are some great books you’ve read recently?

Eeek! Sooo tough to choose!! Hmm, off the top of my head: A Love Letter to Whiskey by Kandi Steiner and The Player by Claire Contreras. Wow and wow. Amazing. AH-MAY-ZING.

Q. What do you think makes a good story?

For me, it’s all about the feels. The emotion itself is irrelevant. Whatever you make me feel, just make me feel it deep. Like, reaaally deep. That sounds naughty. Ooops. But, yeah, I don’t even need to like the characters (actually prefer to hate em a smidgen LOL) but if they can suck me in and make me believe…

*content sigh*

Q. What advice would you give to aspiring writers?

“Everything you’ve ever wanted is on the other side of fear.” This. So much this.

Step outside your comfort zone. Challenge yourself. If you want what most people don’t have, you gotta be willing to do what most people won’t do, right?

Oooh, I love that!!

Q. Any last words?

Your blog is awesome. You are awesome. That is all. Thank you super duper lots for having me!!!

Awwww, thanks! I appreciate your time and have enjoyed this chit-chat immensely!


If you are looking for more information you can go to the author’s website or follow her on Twitter. If you are interested in reading my review of her latest novel, Hart Broken, you can click Here.


Tags: , , ,

4 responses to “Interview with Author Annie Arcane

Comments?.....I would love to hear from you.....♥️